دوره 15، شماره 2 - ( 3-1395 )                   جلد 15 شماره 2 صفحات 103-109 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Maebood Mojdehi Z, Nasirirour A A, Raeissi P. The Relationship between Quality of Service Providing Software Systems and User Satisfaction in Selected Hospitals of Tehran University of Medical Sciences. jhosp. 2016; 15 (2) :103-109
URL: http://jhosp.tums.ac.ir/article-1-5608-fa.html
معبود مژدهی زهرا، نصیری پور امیر اشکان، رئیسی پوران. رابطه کیفیت سیسمتهای نرم افزاری ارائه خدمات با رضایت کاربران دربیمارستانهای منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران. بیمارستان. 1395; 15 (2) :103-109

URL: http://jhosp.tums.ac.ir/article-1-5608-fa.html


1- دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد الکترونیکی، مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، تهران
2- استاد، گروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، دانشگاه آزاد اسلامی،واحدالکترونیکی ، nasiriour@srbiau.ac.ir
3- دانشیار، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران
چکیده:   (2099 مشاهده)

زمینه و هدف:مراکز درمانی و بیمارستانها به گسترش اینترنت،برنامه­های نرم­افزاری ارائه خدمات(ASP) وتبدیل آن به یک گزینه­ی بادوام برای رقابت کردن نیاز مبرم دارند. لذا تحقیق حاضر باهدف تعیین رابطه کیفیت سیسمتهای نرم افزاری ارائه خدمات بارضایت کاربران در بیمارستان های منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران که دارای سیستم های اطلاعات بیمارستانی مشابه بودند انجام گردید.

مواد و روش ها:این پژوهش یک مطالعه تحلیلی وتوصیفی،از نوع مطالعات همبستگی می باشد. جامعه آماری شامل کارکنان واحددرآمد وترخیص بیمارستان بوده روش کار بصورت سرشماری وبا استفاده ازپرسشنامهKim et al.  انجام گردید. برای تحلیل داده ها از آمارتوصیفی مانند توزیع فراوانی،درصدومیانگین و از آمار استنباطی همچون آزمون کلموگراف اسمیرنوف وهمبستگی پیرسون استفاده گردید.

نتایج :بین تمامی متغیر های کیفیت سیستم های نرم افزاری ارائه خدمات و رضایتمندی کاربران رابطه مثبت و معنی دار وجود داشت که شدت آن به ترتیب شاملکیفیت سیستم(01/0=,P734/0= r)،کیفیت خدمات(01/0=,P721/0= r)وکیفیت اطلاعات(01/0=,P521/0= r) بود.بطوری که کیفیت سیستم تاثیر بیشتری روی رضایت کاربران دارد.

نتیجه گیری:بین کیفیت برنامه های نرم افزاری ارائه خدمات با رضایت کاربران در بیمارستانهای منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران رابطه معنی داری وجود داشت، هرچند کلیه متغیرها با رضایت کاربران رابطه مثبت و معنادار داشتند لیکن میانگین آنها کمترازحد متوسط بود لذا شایسته است مدیران عرصه سلامت درروشهای مدیریتی خویش به این مسا ئل توجه داشته باشند.

متن کامل [PDF 226 kb]   (673 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله ی اصیل | موضوع مقاله: مدیریت فناوری اطلاعات و مدارک پزشکی در بیمارستان
دریافت: ۱۳۹۴/۹/۱۹ | پذیرش: ۱۳۹۵/۱/۲۸ | انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه بیمارستان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2017 All Rights Reserved | Journal of Hospital

Designed & Developed by : Yektaweb