Goodarzi M, Torabi M, Ahmadi M, Hamidi H, Elmi S, Karimi R S, et al . The Role of the Electronic Service Desk in Enhancing Structural Capital at Tehran University of Medical Sciences During the COVID-19 Pandemic. jhosp 2024; 23 (3) :337-351
URL:
http://jhosp.tums.ac.ir/article-1-6710-fa.html
گودرزی مریم، ترابی ماشااله، احمدی مریم، حمیدی حمیده، علمی سمیرا، کریمی ریحانه سادات، و همکاران.. تحلیل نقش میزخدمت الکترونیک در بهبود سرمایه ساختاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در دوران همه گیری کرونا. بیمارستان. 1403; 23 (3) :337-351
URL: http://jhosp.tums.ac.ir/article-1-6710-fa.html
1- دکتری تخصصی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران.
2- استادیار مرکز تحقیقات علوم و تکنولوژی در پزشکی، رئیس میز خدمت و اتوماسیون اداری، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران. ، mtorabi@tums.ac.ir
3- کارشناسی ارشد، میز خدمت و اتوماسیون اداری، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران.
4- مسئول میز خدمت معاونت آموزشی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران.
چکیده: (39 مشاهده)
زمینه و هدف: یکی از کلیدیترین عوامل بهبود عملکرد فردی و سازمانی در دهه جدید، توسعه سرمایههای فکری میباشد که ارائه خدمات از طریق میز خدمت الکترونیک میتواند در جهت ارتقای سرمایه فکری نقش داشته باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر حاصل از راهاندازی میز خدمت الکترونیک بر سرمایه ساختاری دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است.
مواد و روشها: این پژوهش به روش کیفی انجام شده است که دادههای آن ابتدا از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته با مدیران و کارشناسان حوزه میز خدمت و آموزش دانشگاه، بررسی مستندات و گزارشهای نظرسنجی از اربابرجوع جمعآوری گردیده و سپس، عوامل تعیین شده در گروه کانونی تائید شد. برای تحلیل دادهها از تحلیل محتوا استفاده گردید.
نتایج: مدیریت آمار رسیدگی به امور اربابرجوع و ارائه گزارش موردنیاز به مراجع ذیربط در رتبه اول و سهولت دسترسی برای کاربران، قابلیت ارجاع نامهها به واحدها و سازمانهای دیگر، ارتقای حل و رفع درخواستها در اولین تماس کاربران از طریق میز خدمت و بهبود تعامل با اربابرجوع، در رتبه دوم تأثیر میز خدمت الکترونیک شناسایی شدند.
نتیجهگیری: میز خدمت الکترونیک از عوامل مهم و تأثیرگذار برای حفظ و ارتقای کیفیت خدمات آموزشی همزمان با اجرای پروتکلهای بهداشتی در دوران پاندمی کرونا میباشد که میتواند شرایط مناسب برای نوآوری مدیریتی در خدمات آموزشی را فراهم کند.
نوع مطالعه:
مقاله ی اصیل |
موضوع مقاله:
سایر دریافت: 1403/9/20 | پذیرش: 1403/12/18 | انتشار: 1404/1/10